torsdag 26 januari 2012




Sitter och är sugen på det mesta, men jag sitter här med min vattenflaska och försöker övervinna den inre kampen om att äta eller inte äta en chokladbit. Det finns i skafferiet, men jag ska bannemej inte gå dit! Bläää, undrar om tant röd ska knacka på dörren i dagarna, finnar och sötsug brukar ju vara tecken på det. 19 dagar kvar tills vi åker, jag ska klara mig ifrån allt sött fram tills dess. Kyl och frys är laddade med massa nyttigheter.

Dagens mat:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med mjölk.
Lunch: Lax med sallad.
Mellanmål: Macka med skinka!! Fyyy :P och en banan.
Middag: Ytterliggare en dag med moset och steken.

Dagens träning:
20 min på crosstrainern innan jobbet.



Idag har jag som sagt varit och handlat, hittade även en billig sulky på babyproffsen som fick följa med hem. Den var liten och smidig, så den blir perfekt att ha med på resan.
Har även fixat mamma och pappas present så nu ligger den här hemma, är så otroligt nöjd med vad jag köpt och jag vet att dom verkligen kommer att uppskatta den!

Imorgon ska jag åka och lämna bilen hos mamma på morgonen och ta en powerwalk till jobbet. Hoppas på att kunna få lämna Elias innan jag åker dock. Och imorgon efter jobbet blir det att åka tillbaka till mamma och pappa då Elin och Jessie kommer, ska bli mysigt att få gosa bebis igen.

Jaja vi kör väl hela helgens planering när vi ändå är igång :P
På lördag ska vi träffa Marie, Putte och Alicia, var ju en evighet sen =( Får se vad vi hittar på. På kvällen sen blir det födelsedagsparty hos Cassi och Björn, ska bli så himla kul!
Och på söndag kör jag och Elias troligtvis en bio. Boll och Lek ska vi försöka hinna med också.

Fullspäckat som vanligt! =) Nu ska jag skriva en matlista fram tills att vi åker och sen ska jag städa lite innan jag kryper till sängs.


2 kommentarer:

  1. Men om du är choklad sugen prova lindhs mörka chuklad med mousse i den e super god men mäktig jag kan högst äta två bitar men då är sötsuget borta eller blanda geggamoja på kakao sötningsmedel och grädde och rör till önskad konsistens samma med den stillar söt och chokladbegäret men man blir fort nöjd.
    Snälla kan du inte slänga in lite fler resept??
    Puss och Kram hoppas du får en trevlig helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter Marabou premium mint, supergod =) Men jag vill ju kämpa bort sötsuget igen.. Så nu blir det inget sånt alls på ett par dagar. Jag har inte så mycket recept jag testat tyvärr. Mina måltider blir ofta bara kött/lax/kyckling med grönsaker. Grönsaker kan vara i form av sallad, mos eller zuccinipasta. Ska nog testa blokålsris någon dag, men jag googlar upp allt. Så superdålig på recept och sånt :P Sorry.

      Radera