tisdag 4 november 2008

Vilket kap =)

Tror jag köpt min billigaste tågresa någonsin. Vann en SJ auktion på tradera, så min resa upp till sthlm idag gick på 21 kr. Det var ju som hittat.

Brist på respekt.
Varför kan inte bara människor runt omkring respektera hur man vill uppfostra sitt barn. Tänker på situationer där exempelvis mor-och farföräldrar eller andra i släkten ger barnen saker som man inte vill att sitt barn ska få. Lite glass gör väl inget?! Men har jag bestämt att mitt barn inte ska äta glass så tycker jag att man ska respektera det. Det handlar inte om att det kanske inte är livsfarligt att de får i sig sådant men jag kanske inte vill att mitt barn ska bli medveten om sådana saker än. Det handlar heller inte om att jag ser det eller inte, gå bakom ryggen är ju nästan värre. Så snälla, respektera det.

1 kommentar: