söndag 16 november 2008

Ej Kamphund.

Var inne och kollade på lägenheter i Stockholm och på en utav lägenheterna står det under information och krav att man inte får ha kamphund.

Vad är en kamphund? För mig är det kategorin hundar som blir tränade till kamp. Men det är ju inte speciellt lagligt. Precis som dom skulle skriva ut att man inte får odla droger i trädgården.
Hur kan dom ens skriva en sådan sak. Okej om man vill ha huset fri från djur men att välja ut vilka djur som är välkomna är ju vansinnigt.
Frågan är ju också vem som bedömmer hunden man har, vem talar om att det är en kamphund eller inte?

https://bokabostad.stockholm.se/webuipublikalistor/Lagenhet.aspx?Diarienr=2087228

5 kommentarer:

  1. Har du en "kamphund"? (=en sån man i vardagsmun kallar kamphund även om den inte är tränad till det)

    SvaraRadera
  2. Jag har haft en amstaff, som är en ras som tyvärr fått den stämpeln.

    SvaraRadera
  3. Ifrågasätter man hyresvärden o tar till hyrsnämnden så är en kamphund en hund som har aggresivt beteende o tränas till kamp.. vart mååånga disskusioner om detta.. Vet några i göteborg som har detta skrivet i sina hyreskontrakt som har staff precis som mig.. rätt vanligt att kamphundar är förbjudna.. men men en kamphund är ingen ras :)

    SvaraRadera
  4. jo men hur ska hyresvärden veta det då? Det är ju säkerligen inget man går att skryter med på öppna-gatan om man tränar sin hund till kamp.

    Helt sjukt enligt mig.

    SvaraRadera
  5. Men HALLÅ!! Det var fan det värsta jag sett! I så fall ska dom väll förbjuda hund överlag! Men men sista Idioten är inte född än...

    SvaraRadera