lördag 13 september 2008

Känns lite bättre.

Har pratat med mamma i telefon och hon har nog rätt, jag är nog för impulsiv.
Så fort något blir dåligt så blir allt dåligt och jag vill bara fly. Jag nämner inte ens de positiva sakerna. Jag har ju ändå valt det här av en anledning och jag måste bara hitta tillbaka till det som gör mig lycklig. Jag ger det alltså en chans, hoppas att jag gör rätt. Funkar det så funkar det annars gör de inte det, men jag är redo att kämpa eller vi är redo att kämpa.

Innerst inne så vill jag att det ska funka! Hoppas verkligen att båda kan försöka tillsammans så att det blir bra. Vi har nu fått ur oss det som får oss att må dåligt och vi måste jobba med det.

Jag vet hur mycket jag har snackat om hur dåligt det är och det har låtit som det inte funnits något positivt men det finns det. Jag tror att jag har en dålig period där jag inte mår så bra och blir extra känslig. Det är inte så att jag ljugit men det finns faktiskt positiva saker som jag bara skippat att tala om.

Jag behöver mina vänner mer än någonsin och det är underbart att veta att de finns där!

15 kommentarer:

  1. Är det dej och Kalle du pratar om?? Hoppas verkligen inte det.. Och om så skulle vara fallet så hoppas jag det löser sig, elelr det hoppas jag ju på i vilket fall som helst.. Kramar

    SvaraRadera
  2. hoppas det löser sig jag finns ocksåom du vill prata eller behöver hjälp med elias eller något annat :)

    SvaraRadera
  3. tyvärr är det så jäkla lätt att fokusera på det negativa...

    men man ska inte tänka så mycket.. Speciellt inte om det är dåliga tankar. För då tänker man på det negativa om och om igen...

    SvaraRadera
  4. det är alltid lättare att fokusera på det som är svårt och dåligt osv. människan funkar så. MEN, det svåra är att se båda delar och att sedan kunna överväga vad som är viktigast, för sig själv och för andra också. Men man måste alltid se till sig själv och vad som känns rätt. Men det tar tid. Det gör det. ett tips är att kanske ta hjälp av nån utifrån som är helt objektiv i situationen... <

    kram

    SvaraRadera
  5. Ja jag antar att det är som ni säger. Och att ta hjälp utifrån har jag också funderat på. Någon slags familjeterapi eller något.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Lycka till!! Hoppas verkligen att ni reder ut detta. Många kramar!!

    SvaraRadera
  7. Underbart tjejen! Du vet att jag finns för dig vad som än händer! :)

    SvaraRadera
  8. "Råd och stöd" heter en verksamhet i kommunen som säkert kan hjälpa er, antingen er båda eller om du behöver samtalsstöd. Ville bara säga att jag tänker på dej och det är bara att du hör av dig om du behöver hjälp.....Tänk på vad som blir bäst för DIG och Elias....är han dum så stanna inte!!!/Sara

    SvaraRadera
  9. tack för tipset, om de inte fungerar nu (har varit riktigt bra idag) så ska jag kontakta dem.

    SvaraRadera
  10. hoppas allting löser sej för dej snart!!

    SvaraRadera
  11. Självklart hoppas jag att det löser sig för er. Men jag säger än en gång "Ta ingen skit!" vilket betyder att man ska vara stark, stå på sig, veta hur mycket man är värd och inte acceptera mindre än det. Kram

    SvaraRadera
  12. Oj oj, ser att det står fröken ida på min kommentar men det var bara för att jag satt vid hennes dator när jag skrev det!!!

    SvaraRadera
  13. haha som det kan bli, men jag håller med i det som anna skrev i mitt namn

    SvaraRadera