söndag 24 augusti 2008

Trevligt samtal.

Jag fick nyss ett "trevligt" samtal från mina kusiner, hon som gifte sig igår och hennes syster. De var inte alls glada över tidigare inlägg. Att jag skrev att bröllopet inte var vad jag förväntade mig innebär inte att det var ett dåligt bröllop utan helt enkelt att det inte var vad jag förväntade mig. Som sagt så var det mitt första riktiga bröllop och jag tror att alla som ska göra något för första gången har tankar redan innan. Mina tankar kanske var alldeles för stora då jag endast sett bröllop på tv/film.

Kan dra ett exempel: om man exempelvis ska på en konsert och man tycker att det ska bli skitkul osv. och så kommer du dit och så spelas endast 4 låtar. Det betyder inte inte att du tycker konserten är dålig utan att du helt enkelt förväntat något annat. De 4:a låtar som spelas kan vara riktigt bra men du vill helt enkelt ha mer.

Och att ni jämför erat bröllop med vårat kan ni ju gärna göra men jag ser inte vårat som ett riktigt bröllop. Jag skulle nog beskriva det som dop med vigselakt. Det var ju inget annat än vigseln och "hästskon" av borden som skiljde det från ett dop.

Aja, inget illa menat mot er. Ni var jätte fina och vi önskar er all lycka. Huvudsaken är ju att ni älskar varandra och höll ett bröllop av den anledningen.

2 kommentarer:

  1. Aja skit samma, de får väl hålla på om de vill. Jag orkar inte bry mig om det, känns som att jag klarar mig iaf. Jag har ju dig ;)

    SvaraRadera