söndag 24 augusti 2008

Kan inte sova.


Ligger och tänker på samtalet med kusinerna. Usch jag har sårat någon och det hör inte till min natur. De vill inte veta av mig, att vi gick på bröllopet var lite av en gest att vi inte ville ha ner tjafs men så blir det så iaf. De frågade vad jag menade och jag berättade att jag tyckte bröllopet var fint men inte som jag förväntade mig. Och precis så är det. Behöver det betyda att det är negativt? Isf är det jag som missuppfattat meningen med ordet förväntning. Jag trodde det betydde att någonting skiljer sig från de tankar man haft innan. Aja skit samma, men tråkigt att det skulle bli såhär. Ni får tolka det hur ni vill men när ni ringer och frågar hur det ligger till och ändå inte lyssnar? Utan fortsätter att tolka det på ert vis. Varför ens ringa då? Jag bad också om ursäkt och sa att jag kunde ta bort det eller ändra det om det misstolkades, men inte det. Allt kanske blir rörigt men vet inte hur man gör styckeindelningar när man bloggar från mobilen. Jag vet inte heller hur man bloggar utan bild så bjuder på en blomma.

6 kommentarer:

  1. Jag vill inte vara elak men jag förstår nog faktiskt dina kusiner. Hade inte heller blivit glad om någon säger att mitt bröllopp inte föll för någons förväntingar.. Att man förväntar sig är att man räknar med att det ska vara på ett visst sätt och blir det inte som man förväntat sig så är det ju inte bra.. Men förväntningar på bröllopp är väl inget man ska ha mer än att brudparet är lyckligt.. inget bölloppt är lik det andra och på film bli de ju mest rikemans grej och o personligt.. men men det var bara så jag tänkte.. inget illa menat.. men jag förstår dina kusiner mer än väl..

    SvaraRadera
  2. Ja men när jag skrev det så var det inte negativt menat. Grejen är ju den att när de sen ringer och talar om hur de upplevde det så bad jag om ursäkt och sa att jag kunde ta bort/ändra det. För mig så var det inte negativt menat.

    Om någon säger om vårat dop/bröllop att det var ju inte riktigt som vi förväntade oss. Inte ser jag det som något negativt mot vårat bröllop (som var en överraskning). För det andra så skiter jag i vad folk tycker om själva tillställningen, jag gifte mig med kalle av anledningen att jag älskar honom och inte vad alla andra tycker.

    SvaraRadera
  3. Nä angelica jag tycker att du ska stå på dej! Du skrev inget elakt, utan vad du kände. Jag tror att folk nog kände likadant för vårat då vi Inte hade något originellt bröllop, men som sagt vi gifte oss för att vi älskar varandra och vi gjorde det på vårat vis. För min del tar jag inte illa upp om någon hade sagt att det inte riktigt var vad dom hade förväntat sig!

    Om kusinerna tog så illa upp kanske det var så att dem inte var riktigt nöjda själva!

    SvaraRadera
  4. Ja karro, de känns som jag inte gjort nå fel men samtidigt vill jag ju inte göra någon ledsen. Jag hade inte heller tagit illa upp. Lägger ner det här nu, tar de inte en ursäkt så får det vara. De behöver inte umgås med mig, men att vara småaktig och gå runt att vara osams är ju bara så töntigt.

    SvaraRadera
  5. Om jag får lägga mig i... Ok att de blev sura för det som du skrev. Men när du sedan förklarar dig att det inte var illa menat så är det dåligt att de inte godtar den förklaringen/ursäkte .. så tycker jag..

    SvaraRadera
  6. Ja det tycker jag med, men det har varit mycket tjafs med dom i sommar. Är inte så ledsen över att de bröt kontakten, men tycker att det är tråkigt att vara osams. Vi kunde lika gärna bara låtit bli att umgås.

    SvaraRadera