onsdag 18 juni 2008

Fästing, barnvagn och usel fotboll.

Idag har jag plockat årets första fästing från Shiela. Fy fan vilka äckliga djur det är, blää.

Har också varit på babyproffsen här i linköping både igår och idag. När jag var där igår sa dom att den vagn de kunde erbjuda var baby travels Grizzly och jag var skeptisk. Testade lillen i liggdelen som var hur liten som helst. Men sa ändå ok och skulle hämta den dagen efter (alltså idag) när de hade hunnit ringa flygbolaget från butiken. Men sen på kvällen känne jag en stor ångest, ville inte ha den vagnen. Visst den kanske var lite dyrare än den vi hade innan men användningsmässigt så var den sämre. Ringde iaf flygbolaget nu på morgonen och sa att jag blivit erbjuden en vagn som jag inte alls var nöjd med och förklarade att det var stor skillnad på vagnarna, de som var likt var priset. Hon sa då att det var själva vagnen som skulle vara likvärdig. Så åkte ner till Babyproffsen idag igen och sa vad jag tyckte. Vi ringde flygbolaget igen därifrån och hon i butiken förklarade att grizzlyn var den som var i ungefär samma prisklass som den jag hade innan men att den vagn som var mest lik var Brio Happy. Så flygbolaget sa att jag fick ta den =) Så underbart, så nu har jag en brio happy. Liggdelen är grå och sittdelen är blå är så himla nöjd!

Sverige har precis spelat sin sista gruppspelsmatch och det blev också sista matchen i detta EM. Riktig usel insats av det svenska laget som spelade som krattor. Säger bara Grattis Ryssland för de var de bättre laget.

3 kommentarer:

  1. Gud vad bra att du stod på dig! Härligt att du får en vagn du kommer bli nöjd med! O Happyn har jag gillat hela tiden så du kommer nog inte ångra dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja jag är helnöjd. Jag brukar jämt vara så feg och bara säga okej, men den här gången kändes det så himla fel. Sen att vagnen var ca 5000 kr dyrare än min spelar ingen roll, de var ju den billigaste vagnen som var någorlunda lik min. Längtar till jag får använda den blåa sittdelen, den är så himla fin! Ses snart =)

    SvaraRadera
  3. Jo de skulle vara jättekul o ses på söndag.. Så stanna gärna kvar... :) Kram

    SvaraRadera