söndag 20 april 2008

Jag förstör för min familj!

Usch nu är jag verkligen nere, känner mig oduglig. Imorgon ska jag lämna in en reflektion på en bok jag knappt börjat läsa. Jag går hemma hela dagarna medan min andra hälft sliter på jobbet för att få in pengar och så gör jag ingen nytta. Jag har haft tid, det kan jag inte förneka men hittar inte motivation eller ork till det. Vill ju bara vara hemma och njuta av tiden med Elias, var det dumt att fortsätta med studierna? Vad ska jag annars göra? Vi klarar ju oss inte på min ersättning om jag skulle ta mammaledigt, isf måste vi ta en mindre lägenhet och det känns inge vidare. Usch vad ledsen jag är på mig själv! Jag vill flytta till hus men vi har sagt att vi ska ha fasta jobb först och hur ska jag fixa det om jag inte gör klart utbildningen?!

2 kommentarer:

  1. Det är skitsvårt att motivera sig själv ibland! Men du får tänka på hur skönt det kommer att kännas när du har skrivit recensionen osv. Målbilder! :-) Kanske kan få några timmar ensam hemma en eftermiddag/kväll så det är lättare att läsa o skriva? You can do it!! Heja!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit själv, men jag hamnar vid datorn. Sen har det nog lite med att jag inte är anmäld till kursen, vet inte om det är jag som glömt eller han som tagit bort mig och jag får inget svar från honom. Sen så är det här en första del till ett kommande litteraturseminarium och jag har bokat fel flyg upp till luleå så jag missar det. Känns skit surt!

    SvaraRadera