fredag 18 april 2008

Barnvagnsmaffian

Igår skulle vi picknickat lite men vädret var inte det bästa, så vi köpte med oss mat och gick hem till Ida. Det var riktigt trevligt, som alltid när man träffar dem.

Vi kom in på samtalsämnet Hur det verkligen är att vara mamma. Jag måste först säga att det är det bästa som hänt mig och jag älskar min lilla kille så mycket! Men det är inte alltid en dans på rosor. Det jag tycker har varit jobbigast hittils är att jag inte alls har samma tid med min sambo. Innan Elias kom så spelade vi spel tillsammans, badade, myste framför en film innan vi skulle sova mm. det är något jag verkligen saknar. Vi försöker och ibland är det hur mysigt som helst men ofta så avbryter lillen oss. Eller så är vi för trötta så när lillen somnat så då somnar vi också.
Men hur underbart är det inte att mysa med den lille, ligga och sniffa in hans underbara doft, gå långa barnvagnspromenader, pilla på hans små fingrar och tår eller bara titta på hans knäppa miner och grimarser!

Jag älskar att vara mamma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar