tisdag 13 mars 2012

Vägavarjedag-tjej

Ja jag är ju en sån där tjej som väger sig varje dag. Försökte att köra en gång i veckan förut men tyckte det var jobbigt, känns som jag har mer kontroll om jag väger mig varje dag. Har lärt mig att acceptera att vågen ibland visar plus, det ger mig bara motivation till att kämpa på ännu mer för att nå det resultat jag vill ha.

Idag visade iaf vågen 55,2 kg.. 0,2 kvar!! Det borde jag kunna fixa till på fredag.

Dagens mat:
Frukost: två ägg-/kalkonmackor
Mellanmål: Chokladfluff med bär ska jag testa. Vispa ägg hårt, tillsätta kvarg och lite kakao (önskar jag hade proteinpulver med chokladsmak) och äta detta med bär.
Lunch: Omelett
Mellanmål: Kvarg med önos lågkalorisylt
Middag: Kokt torsk med äggsås och kokta grönsaker.

Uppdatering; Chokladfluffet gick inte att äta :P Blev kvarg med önos sylt till mellanmål nr 1. Fluffet hade nog funkat om man hade haft proteinpulver med chokladsmak i.

1 kommentar:

  1. Malin Cederholm15 mars 2012 kl. 16:43

    Jag gjorde äggfluff här om dagen! Skitgott blev det - här är receptet: http://angelicaahlrik.myshowroom.se/trotta-jag-aggfluff-med-chokladsmak/

    Jag tillsatte även proteinpulver, tog en halv skopa så det blev 12 gram extra protein. La i lite hallon och mango, mycket gott och ska göra det ikväll igen ;)

    SvaraRadera