torsdag 29 december 2011

Dåligt samvete


Dels har jag dåligt samvete för att det slarvas med maten, kommer inte alls upp i så många mål jag bör äta och äter inte det jag bör äta när jag väl äter.

Men sen försöker även människor runt omkring en att få dåligt samvete. "Men nu när dom bjuder på glass och hallon så är det väl klart att du ska ha lite?" Men nej tack! Varför ska man få dåligt samvete för att man väljer bort onyttiga saker?! Jag har kämpat i lite mer än en månad nu och vill verkligen hålla kvar vid det nyttiga nu när det går så bra. Varför ska folk kommentera och sucka för? Varför äta något för någon annans skull? Jag stod på mig och tackade artigt nej tack till efterrätten.

Frukost: Kvarg med jordgubbar och banan.
Lunch: Gi Burgare på Max med morötter och Cola Zero(fy så sött å äckligt) Men gi burgaren är riktigt god, älskar brödet.
Middag: Köttgryta med blandade grönsaker och sallad till det, åt hemma hos farmor och farfar så vet inte riktigt vad den var gjord på, men skymtade morötter, paprika och lök.
Kvällsmål: Kvarg med jordgubbar, hallon och blåbär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar