torsdag 24 november 2011

Extra motion...

Hade en promenad inplanerad ikväll då jag ska gå till föräldrarna och lämna Elias samt därifrån till klubblokalen för middag och möte med fotbollslaget. Vet inte hur lång sträckan är, återkommer med det ikväll, men chansar på 5-6km. Upd: Var helt ute å cyklade, var 3 km hem till föräldrarna sen var jag tvungen att ta bilen för att hinna till mötet, men men totalt 5 km idag. Ca 50 min i högt tempo och 240 kalorier brända.

Det blev en kort oplanerad PW (powerwalk) på 2 km. Vi tog bussen mot länna för att handla lite och plötsligt säger Elias att han är kissnödig så det var bara att hoppa av. Men kom det nå kiss? Nä! Så vi fick gå sista biten, men lite extra motion tackar man ju inte nej till.

Nu när jag ska ner 10kg använder jag två appar som jag tycker är helt suveräna, dessa finns även på webben. Rekomenderar starkt!

Den första är Endomondo, där håller jag koll på träningen. Den använder sig av gps signal, registerar ex löprundor, promenader mm.

Sen använder jag ShapeUp, där registrerar jag den mat jag äter. Den räknar ut hur mycket kalorier man ska få i sig per dag och hur mycket man får i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar