onsdag 23 november 2011

Är lite smått irriterad på..

Tingsrätten, skatteverket och försäkringskassan.

I somras fick jag en dom på att bli ensam vårdnadshavare och 1 oktober flyttade jag och Elias till ny lägenhet. Jag adressändrade som vanligt och för ett par dagar sen kommer först ett brev från skatteverket där det stod att Elias inte kunde folkbokföras på den adressen för att båda vårdnadshavarna skulle skriva på. Ett par dagar senare kommer ett brev från försäkringskassan om att underhållet dras in pga. att jag och Elias inte är folkbokförda på samma adress.

Så börjar med att ringa skatteverket, men dom har tydligen inte fått domen från tingsrätten. Vilket slarv! Tänk om läget varit annorlunda och att pappan inte alls skulle veta vart vi bodde, skandal. Nu är det inte så allvarligt men jag tycker att det är papper man inte slarvar med. Så efter det ringde jag tingsrätten så dom skulle skicka ett nytt, för dom påstod att det gått iväg ett för länge sen. Men men... nu verkar det ordna sig iaf.

1 kommentar:

  1. Herregud vilket slarv, och tyvärr är det den enskilde personen som drabbas och måste ordna och fixa fram alla papper d.v.s DU.
    Kram på're

    SvaraRadera