fredag 26 augusti 2011

In med det nya och ut med det gamla!

Efter en tuff vår så hoppas jag innerligt att hösten blir bättre. Jag vet att hösten kommer bli tuff, men på ett helt annat sätt. Jag försöka göra klart min sista termin på Universitetet samtidigt som jag jobbar heltid, alltså 200% syssälsättning. Fast viktigast av allt är såklart Elias, och om det finns tillfälle någon gång ibland så blir det att lira fotboll.

Min vår:
Mosters bortgång, som var bland det jobbigaste jag varit med om. Saknar henne så otroligt mycket och det är svårt att hålla tårarna borta när jag pratar om/tänker på henne.
I och med detta drog också utredningar igång, på grund av ärftligheten av bröstcancer. Så jag har gjort en massa tester och till våren blir det en profylaktisk mastektomi, en förebyggande operation. Jag ska alltså operera bort mina bröst och få ny "oäkta" sådana.

Vårdnadstvist, som tog väldigt mycket på mina krafter.

Separation, ja jag och Jim beslutade oss för att gå skiljda vägar. Fast jag fortfarande känner att det var helt rätt beslut så var det ändå en jobbig period både för mig och Elias

Omplacering av Nuwa, ja mitt i allt kaos så fick vi även omplacera våran älskade staffeflicka. Jag hade ingen som helst möjlighet att ha henne när jag blev ensam.

Men jag har världens underbaraste föräldrar som ALLTID ställer upp och stöttar mig i allt. Och så har jag underbara vänner som också hjälpt mig när det varit lite tuffare.





Idag har jag tagit tag i "bantningen" igen. Fan vad svårt det ska vara att gå ner i vikt. Vill verkligen ner till 55 Kg till februari. Hoppas att "biggest loser- tävlingen" på jobbet kan ge mig den motivation jag behöver. Så i helgen/veckan ska jag återuppta mitt Sats- kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar