onsdag 3 augusti 2011

Flytt på gång!

Ja det här blev minsann en händelserik sommar trots allt, jag som BARA skulle spendera alla 6 veckor på landet, var väl där 1,5 kanske.

Nu är det iaf en flytt på gång, förhoppningsvis går flyttlasset redan på fredag. Blir ett lägenhetsbyte, jag byter ner mig till en tvåa. Detta för att försöka spara några extra kronor i månaden och för sol på balkongen :P Dessutom får Elias ett sjuuuuuukt stort rum. Jag använder ju knappt mitt sovrum så jag får en liten hörna i vardagsrummet. Vardagsrummet är också jättestort, så jag kommer få ett "rum" som är 2,3m x 3,5m, avdelat med ett draperi. Jag får plats med min 160 säng och mitt sängbord + min byrå, så det blir nog bra det här.
Däremot så är köket mycket mindre och jag vet inte om jag kan få plats med mitt älskade matbord, har ju alltid velat ha ett runt bord och det införskaffade jag när jag flyttade till den här lägenheten. Får testa och se hur det blir, annars åker det ut på blocket =((
Har börjat packa, de flesta småsaker är nere i kartonger, körde ju en jätterensning med Marie här hemma, så inte så mkt att packa.. Skönt!
Sen flyttar vi bara till huset mittemot, så mycket kan man bära över som det är.


För att sammanfatta min sommar; 1 Vecka i Grekland, 1,5 Vecka på landet, 1,5 Vecka hemma, 4 dagars Roadtrip med tre tjejkompisar, hemma över helgen, i måndags åkte jag, elias och mamma på en dagskryssning med Viking Line, och igår (tisdag) bestämde jag mig för att flytta och nu packar vi och står i för att flytta på fredag. Sen blir det att fixa i lägenheten i helgen och på måndag är det dags för jobb igen =) Längtar till jobbet! 3 arbetsdagar nästa vecka, sen Kick Off på Häringe Slott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar