måndag 12 juli 2010

Karnebåten.

I helgen var det karnebåtfestival nere i viken, Valdemarsviks årliga fest =) Som vanligt träffar man på en massa underbara människor som man träffar alldeles för sällan.

Helgen har inehållit allt som sommardagar ska innehålla; Sol, bad, häng med familj och vänner, god mat och gott att dricka =) Det var karnebåtsfestival nere i viken vilket gjorde helgen ännu bättre. Jag fick träffa en massa underbara människor man träffar alldeles för sällan, ja typ 1 gång om året under dessa dagar.

På fredagen började vi dagen med att gå ner och kolla på viken, dumt av oss och vi ångrade oss ganska snabbt. Det var alldeles för varmt för att gå omkring där nere så det blev grännes istället. Senare fram mot kvällen blev det att lämna elias hos Jims mamma för att vi skulle kunna ha lite kul på kvällen och det hade vi också, till en början.. :P Vi åkte karuseller, eller vi åkte en och samma hela tiden, virvelvinden. Sen blev det nog lite för mycket att dricka till en viss herre och vi blev ganska tidiga den kvällen.

När vi vaknade på lördagen och temperaturen var den samma som fredagen så drog vi återigen till grännes. Älskar att vara där, perfekt badplats. det största plusset är ju volleybollplanen, så kul att spela. På kvällen lämnade vi elias hos Jims mamma igen, gulliga svärmor som ställer upp och har lillplutten hos sig medan vi är ute på raj raj. Vi började med att åka lite karuseller och bara gå omkring på Viken tills vi sen bestämde oss för att göra min familj sällkap på Davidssons. Min faster sjöng där både på fredagen och lördagen vilket jag tyckte var en riktig stämningshöjare. Vi dansade och sjöng och hade riktigt roligt den kvällen. Kvällen avslutades också med lite skönsång av mig å syster, teddybjörnen fredriksson i micken. Lät nog inte allt för bra och vi jöng nog samma vers 2-3 gånger i rad :P men vafan de bjuder vi på!

Sen var det söndag, inte alls så kul. Ville verkligen inte åka hem =( Men vi spenderade heeela dagen på grännes. Sol, Bad, Volleyboll, och lite fotboll i sanden var en perfekt avslutning på helgen. Vid 17 tiden rullade vi sen hem mot stockholm för att hinna hem till VM finalen.

VM- finalen var en så sjukt tråkig match, men bra att spanien till slut vann.

Grymt rolig helg och tack alla underbara vänner för det =) Min kamera var nästan urladdad hela helgen så jag har knappt tagit nå bilder vilket är väldigt tråkigt, men jag hoppas syrran har några hon kan bjussa på som jag ev. kan publicera här.

Längtar redan till på söndag, då jobbar jag min sista dag i butiken. Det innebär också att jag har 3 veckors ledigt - Hej valdemarsvik =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar