onsdag 17 februari 2010

Hur ska vi lösa detta?

Vet inte riktigt hur vi ska göra i framtiden men vi kan ju inte ha det som vi har det nu. Jim har ett jobb som innebär att han nästan aldrig kommer veta när han slutar och oftast är han hemma rint 20-21 på kvällarna och de dagar jag jobbar så jobbar jag till tidigast 19. Vilket dagis har öppet så länge liksom? Nu är mina föräldrar så snälla att dom ställer upp och hämtar när vi jobbar som vi gör, men jag vill inte ha det så för alltid.

Att någon av oss skulle strunta i att gå till jobbet funkar inte, ekonomin håller inte för det. Speciellt inte nu när vi har fått våran lägenhet. Dessutom kommer Elias byta dagis till hösten och det blir inte längre gångavstånd från mina föräldrar.

Vi får nog söka nya jobb båda två och så får vi se vem som får ett jobb snabbast, ett jobb som innebär att arbetet på vardagarna är till senast 17.

Annars är nog allt super, jag är superlycklig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar