fredag 17 april 2009

Älskade Shiela.

Jag är numera inte hundägare... Det är bestämt att min lillesyster ska ta över henne. Det är såklart jättejobbigt att veta att Shiela inte kommer hem igen. Men jag hoppas att mitt beslut var det bästa för alla, utom mig själv. Men i min situation finns det ingen plats för att vara självisk.

Shiela skulle inte alls få den stimulans hon behöver om hon skulle vara kvar hos oss. Och hur ska jag kunna gå ut med henne efter 19 när Elias somnat? Sen har Elias fått astma och läkaren sa att vi bör undvika pälsdjur så gott det går, barn med astma har lättare för att utveckla allergier. Sen hr jag ju en syster som älskar Shiela över allt annat och jag vet att Shiela mår jättebra med henne. Så för eran skull är det här det bästa!

Det är iaf skönt att hon är kvar i familjen så jag får mysa med henne ibland. Men saknaden finns där! Skulle gärna vilja ha henne hos mig hela tiden, det är var ju min bebis! Saknar och Älskar dig!

5 kommentarer:

  1. *Kram* Jag förstår att det är jobbigt att lämna ifrån dig henne! Men som du säger så kommer hon ju få det bra.

    SvaraRadera
  2. Åhh jag vet sj hur jobbigt det är, men du ska veta angelica att det är STORT av dig att tänka som du gör. Vilken tur att hon fick stanna i familjen... Massor med kramar!!

    SvaraRadera
  3. Ja riktigt jobbigt är det =( Men som sagt man får inte alltid tänka på sig själv och jag vet att det här är det bästa!

    Tack för kramarna =)

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är jobbigt, men att tänka på hundens bästa är, som Karro skriver, stort av dig!

    SvaraRadera
  5. Jo som jag sa finns inget utrymme för egoistiska beslut.. Mår min familj bra så mår jag bra =) Fast det svider lite i hjärtat.

    SvaraRadera