måndag 2 februari 2009

Vilken dag...

Vaknade vid kvart i 7, väckte elias vid 7 åt lite frukost och sen åkte vi till Stångåstaden. Väl där sa de att de inte kunde visa lägenheterna innan 12 för de tidigare hyresgästerna hade tydligen kontrakt till dess. Men de kolla så min inkomst var okej, så jag skulle slippa åka tillbaka i onödan. Inkomsten var okej så då var det bara att åka hem och vänta på att klockan skulle bli 12.

Jag och Elias passade på att sova en timme, sen blev det lunch och sen åkte vi igen. Kollade på två lägenheter, den första vi tittade på var också den vi bestämde oss för att ta. Skrev kontrakt och fick med tapetkataloger hem för att välja tapeter så snart som möjligt. Hoar kollat igenom dom och har väl hittat två jag tycker e fina, men som fondväggar och hittar inte riktigt vad jag ska ha på de andra väggarna.

När elias sov sin andra tupplur för dagen passade jag också på att ringa en massa tråkiga samtal som måste göras när man flyttar och skiljer sig. Har beställt blanketter från alla möjliga ställen.
När elias vaknade sen blev det lite mellis och sen åkte vi till affären, handlade lite mat och även lite godis till mig :P Sen hem igen, äta middag, elias fick spagetthi och köttfärssås och jag åt kött, klyftpotatis och tzatziki.

Sen leka en stund och nu har elias lagt sig för natten. Jag är helt slut så jag hoppas Elias fortsätter att sova hela nätter! Så har min dag sett ut :P

Imorgon ska vi bara mysa jag och Elias, förhoppningsvis blir de bra väder så vi kan vara ute mycket också.

3 kommentarer:

  1. grattis till lägenheten! hoppas ni kommer trivas!

    SvaraRadera
  2. Tack =) Jodå när allt e renoverat å klart ska vi nog trivas bra där! Kommer bli lite jobbigt att bo där medan de renoverar bara.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni fick lägenhet! Grattis!

    SvaraRadera