tisdag 10 februari 2009

Varför är jag så snäll?

Kom och tänka på en sak, varför ska jag ha Elias heltid när jag studerar heltid, har ett extrajobb där jag inte kan jobba på grund av att jag har elias hela tiden? När han går hemma och är arbetslös. Jag börjar känna att det är lite för mycket. Mattekursen vi ska ha nu kommer bli ett helvete. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hinna med?!? Visst sitter jag och slösurfar nån timme per dag men lite lugn och ro behöver man. Hur ska jag hinna med att göra alla sysslor i hemmet, plugga och ha hand om Elias helt ensam? Kommer jag verkligen att klara det här?

Och har han någonsin erbjudit sig att "ställa upp"? NEJ! Jag har fått tjata mig till en barnledig period på några dagar.

Inte nog med det så finns det ingen chans för mig att spela innebandy heller, jag som älskar det så mkt! Fan, depp idag alltså...

14 kommentarer:

  1. Du kommer fixa detta syrran! det känner jag på mig! Hoppas bara att ävan han kan ta sitt förnuft till fånga o ta sitt ansvar

    SvaraRadera
  2. Jo jag hoppas det, men just nu känns det jävligt tungt! Flyttar om 2 dagar och har inte hunnit packa allt än. Sen skoluppgift tills på fredag, puh!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker allt att han SKA ställa upp, det är ju hans son också!
    Synd att han inte verkar förstå det själv..

    SvaraRadera
  4. Ja jag tycker så också, men han vi verkar inte vara överens han och jag =(

    SvaraRadera
  5. Usch fy vad trist att det blev så här... Han är Elias pappa och borde inte ens ha något val. Han måste ta sitt vuxna ansvar trotts att ni inte är tillsammans! Ställ krav angelica var stenhård.

    SvaraRadera
  6. Ja han borde de ja.. Men han håller inte riktigt med. Ska prata med honom så fort jag får chansen. Hoppas vi kan koma överens om en bra lösning för det här funkar inte.

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas också att ni kan komma fram till en bra lösning!
    Att vara förälder är det bästa som finns & han borde inse det nu innan det är för sent. Den här tiden kommer inte tillbaka!
    Varför är det du som ska dra det största lastet (inte för att man kan kalla barn last, men du vet vad jag menar) när ni båda två har ansvar för honom?
    Stå på dig Angelica! Hoppas allt blir bra!

    SvaraRadera
  8. Ja jag hoppas innerligt att han ångrar sig sen för som du säger så kommer han ju aldrig få chansen att uppleva det om han missar det nu. Jag älskar varje sekund med elias men ibland behöver man kunna göra annat och det är så sjukt att han inte ens "ställer upp" när jag behöver det. Nej för då är det ju på mina villkor.. Men när är det på hans då? Dom gånger han ringer å frågar om han får ha elias.. hmm vad jag kan minnas har de aldrig hänt!

    SvaraRadera
  9. Det är klart. Man måste få ha tid för annat också; jobb, skolan, fritid..
    Kan ni inte göra upp ett "schema" där ni skrier upp när vem ska ha honom?

    SvaraRadera
  10. Varannan vecka är väl inte mer än rätt, eftersom han är arbetslös så kan de juh inte vara så svårt för honom... eller ett vist antal dgr i månaden iaf.
    Han e juh faktiskt pappa och antar att ni har delad vårdnad...
    men vissa har juh svårt att fatta.
    Annars kan man juh alltid gå till soc och be om ett beslut... även om det kanske inte är så kul.

    SvaraRadera
  11. Hej gumman.. Hoppas det löser sig med Elias, pluggandet och flytten och att han ger dig den hjälp du behöver med Elias... Hade jag varit i Gusum hade jag kommit o ställt upp.. Men det är ju tyvärr lite långt o åka.. Hoppas de löser sig iaf... kramar

    SvaraRadera
  12. Jo men han vill bara ha varannan helg nu när han bor hos sina föräldrar. Men är det mitt problem att han inte skickat in papper till akassa eller inte anstängt sig för att få ett jobb. Aja ska prata lite närmre med honom på torsdag å försöka få honom att hjälpa mig nån gång i veckorna också.

    tack för att ni bryr er! <3

    SvaraRadera
  13. Sorry, men jag blir så jävla förbannad......
    Vet att jag inte har hela bakgrunden men ändå.... hur svårt är det att fatta att det är Elias och sig själv han gör en tjänst genom att vara med honom... INTE dig....Och yes en dag är det försent...... Jag vet :(
    Hoppas allt ordnar sig gumman.
    Kraam

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera