tisdag 9 september 2008

Vad är rätt och vad är fel?

Ja hur vet man det? Måste man testa för att efteråt inse om det man gjorde var rätt eller fel? Hur mycket jag än försöker att lista ut på förhand vilket som kommer bli bäst så hittar jag inget svar. Vad händer om man gör fel och sedan ångrar sig? ska man då lita på att allt blir som förr? Jag vet att båda vägarna sårar, men vilken väg sårar mest respektive minst? Finns det en väg som sårar mindre än någon annan? Finns det en väg som inte sårar alls? Kan man gömma det som gör ont och bara leva på det goda? Eller har allt en ond sida som man bara ibland råkar vara extra känslig emot? Är det någon som har svar på alla dessa frågor? för jag har det inte...

4 kommentarer:

  1. Åh vilka lätta frågor... :S Hmm... Jag säger 42 ;) (och hoppas att du har läst den boken)

    SvaraRadera
  2. Nej har nog inte det men ska ner på biblioteket idag, får kolla då ;)

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara att du ska se till dig själv och vad du tror du mår bäst av. mår inte du bra mår inte din son bra! *kramar om*

    SvaraRadera
  4. Liftarens guide till galaxen är boken. Då har du att göra ett tag ;)

    SvaraRadera