onsdag 20 augusti 2008

Nygren och Hot spot.

Idag har jag haft besök av Richard och Mia, det var trevligt. Upptäckte också ett sår på shielas nacke när jag skulle plocka en fästing, jag blev orolig och ringde Valla djurklinik. Så vi fick en tid på eftermiddagen för att kolla upp det. De kollade på såret och konstaterade att det var en "Hot spot". Ett exem/svampinfektion som uppstått då hon badat/duschat och inte torkat ordentligt. Tydligen vanligt hos de hundar som har labbe i sig. De var tvungna att raka omkring såret och det var inte det lättaste när shiela inte ville. Men jag fick lite godis att muta henne med och då gick det bättre. Så nu blir det antibiotika för henne i en vecka för henne, stackars mattes älskling!

Loggade också in på skatteverket nyss och såg att det på mitt personbevis nu står Nygren så nu är det officiellt.

Imorgon kommer min mamma och hälsar på, ska bli mysigt. Sen på kvällen är det träning, hoppas det går bra att springa med min stackars tå. Var på G till spåret idag men det gick verkligen inte att springa, får se om jag kan lägga om tån på nått sätt så den inte skaver mot skon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar