lördag 28 juni 2008

Vältande barnvagn.

Igår när vi åkte buss inträffade något som fick mitt hjärta att stanna för någon sekund. Barnvagnen med Elias välte. Den tippade bakåt, handtaget slog ner i golvet på bussen och elias ramlade ut. Han hamnade med ansiktet ner mot golvet men som tur var hamnade kudden och filten under honom så han landade hyfsat mjukt. Han illskrek och jag var helt förtvivlad och visste inte om han skadat sig någonstans. Gråten lugnades dock ganska snabbt och han verkade inte ha ont någonstans, han blev nog mest rädd som tur var.

Det var första och sista gången jag åkte med barnvagnen i bussen utan att sätta fast den i en rem.

3 kommentarer:

  1. Men gud! Å vad rädd jag hade blivit!!! Hur reagerade busschauffören? Hör av dig till östgötatrafiken o berätta!

    SvaraRadera
  2. Busschauffören körde lugnt så det var absolut inte hans fel och när det hände så körde han in till sidan, stannade bussen och kom bak och hjälpte mig. Så inget att klaga på där, det var bara jag som var slarvig med att sätta fast vagnen.

    SvaraRadera
  3. Gud vad otäckt! Tur att han mår bra iaf!

    SvaraRadera