lördag 19 april 2008

Mit förflutna, mitt nu och min framtid!

Har nyss vaknat och hittade denna lista hos Fröken Ida.

För 15 år sedan (1993):
Slutade jag på dagiset Sidensvansen
Började jag åk 1 i Vretskolan
Startade vi ett fotbollsflicklag i skogås

För 10 år sedan (1998):

Bytte jag skola då jag vantrivdes, hamnade på Sjötorpsskolan
Var fotboll det jag älskade mest
Hette min bästa kompis Marie

För 5 år sedan (2003):
Började mitt andra år på gymnasiet, Walthers Gymnasium där jag läste ett samhällsprogram med inriktning Idrott / It - Trivdes inge vidare.
Började spela fotboll i Div. 3 laget Hässelby, saknar det.
Trivdes jag inte bra i stockholm och bestämde mig för att flytta efter studenten.

För 3 år sedan (2005):
Tog studenten, det var ingen höjdare då jag inte trivdes i klassen, ville bara få det överstökat.
Samma dag förlovade jag mig för första gången.
Dagen efter körde flyttbilen till Linköping.
Började jobba som telefonförsäljare, klarade det bara en månad.
Blev innebandy min nya sport.
Skaffade mig hunden Shiela.

För 1 år sedan (2007):
Hade jag ett nytt förhållande.
Blev gravid
Flyttade till våran underbara 4:a med uteplats
Förlovade mig med Kalle, den blivande pappan.

För 3 månader sedan (januari):
Var jag höggravid.
Inne på min fjärde termin på universitetet, lärarprogrammet
Längtar efter hus.

Igår (18 april 2008):
Såg LHC förlora sm-guldet till HV71
Hämtade vi Lucas, Elias halvbror.
Gick på en underbar kvällspromenad

Idag (19 april 2008):
Ska vi åka till Farmor och Farfar och grilla.

I morgon (20 april 2008):
Lämna Lucas
Försöka plugga en stund.
Slappa.

Om 1 år (april 2009):
Blir Elias 1år, 25/2.
Hoppas på att ha flyttat till ett hus utanför Linköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar